Live Your Dreams - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu Live Your Dreams - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu

Live Your Dreams

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 December 2005 | Nederland, Amsterdam

M E R R Y C H R I S T M A S Je hoort het op bijna iedere hoek van de straat. Toch is het raar om kerst te vieren met temperaturen boven de 30 graden. Raar, maar zeker niet vervelend! Hoe vaak komt het nou voor dat je met kerst op het strand ligt? Het allerleukste is dat ik deze kerst gewoon samen met papa en mama vier, die zijn vorige week donderdag aangekomen. Toen ze door de Douane kwamen waren er natuurlijk wat traantjes, maar dat mocht voor deze ene keer: Ik ben echt heel erg blij dat ze er zijn! Sinds ze op het eiland zijn hebben we al een heleboel leuke dingen gedaan: we zijn naar onder andere naar St Barths, Pinel en Anguilla geweest.

St Barths is een Frans eiland dat naast St Maarten ligt –een exclusief en vooral duur eiland. Als je wilt shoppen en veel geld uit wilt geven moet je daar naartoe gaan, Louis Vuitton, Dolce & Gabanna, Armani, Dior, ze hebben het allemaal. Best indrukwekkend als je dat meer dan 4 maanden niet gezien hebt. Toen we op St Barths aankwamen, hebben we een jeep gehuurd waarmee we het hele eiland in de rondte gereden zijn. Die jeep was een beetje te klein en we zaten best opgepropt, maar we hebben erg veel lol gehad! Het viel op dat op St Barths alles veel meer geordend en verzorgd was dan op St Maarten. Vooral de haven was erg indrukwekkend. Omdat het seizoen in de Caribbean nu begonnen is, liggen alle havens (op St Maarten de Lagoon) vol met Mega Yachts. Onbeschrijfelijk grote, soms wel meer dan 30 miljoen kostende, bijna op cruise schepen lijkende gevaartes. Op St Maarten ligt nu de extaczzi, toen papa mama en ik al onze spaarcentjes bij elkaar legden kwamen we net 10 dollar tekort: helaas, anders hadden we haar kunnen kopen. J Misschien is het een idee om een help-laura-aan-een-mega-yacht-fonds op te richten. Ik beloof dat iedereen die geld stort gratis een dagje op mijn yacht mag vertoeven. Hihi iedereen heeft zo zijn dromen! Dat is ook precies wat ik als eerste zag staan toen we op St Barths aankwamen: “Live Your Dreams!” Dat zette me aan het denken. Ik leef hier mijn leventje en als ik om me heen kijk lijkt het net of ik droom: I believe I’m living my dreams! Dat wens je toch iedereen toe?

Het zal wel duidelijk zijn dat ik het nog steeds heel erg naar mijn zin heb en dat het goed met me gaat. 14 December had ik mijn laatste schooldag van dit semester en het volgende semester begint pas op 17 Januari. Ik heb dus een maand vakantie! Het is nog even afwachten of ik het gehaald heb, maar ik mijn best gedaan en meer kan ik niet doen. Mijn klasgenoten hebben namelijk allemaal Engels als hun 1e taal en ik niet. Daardoor moest ik soms iets harder mijn best doen dan hun, maar dat vond ik niet zo erg. Ik werk nog steeds in de Soggy Dollar Bar en dat vind ik echt super leuk! Omdat de bar in de Papala Marina zit waar veel Mega Yachts liggen, kom ik in contact met veel verschillende mensen van over de hele wereld. Mijn Engels is echt heel erg verbeterd en daardoor is iedereen stomverbaasd dat ik Engels studeer. Ik vind het echt prachtig dat niemand verwacht dat ik Nederlands ben. (Echt, de Nederlanders zijn er hier zo uit te pikken!) Waar men in Nederland Turks, Marokkaans, Indonesisch of Antilliaans bloed in mij leek te herkennen, zoeken ze het hier meer in de buurt van Engeland, Amerika of Canada; een groter compliment voor mijn Engels kan ik niet krijgen lijkt me! Een leuke bijkomstigheid is dat het echt goed verdient –waar Nederlanders vaak gierig zijn met tips geven, lijken ze hier wel gek. Daar moest ik aan het begin echt aan wennen! De hoogste tip die ik tot nu toe heb gekregen is 97 Dollar (!!) en dat voor 1 drankje, ik werd er bijna bang van! Het leuke is dat ik nu eindelijk eens dingen kan doen als mijn ouders mee uit eten nemen, geweldig om te zien hoe ze daar van genieten! Ik ben ook al gevraagd om op een super mooi yacht te komen werken als stewardess, dat is misschien wel iets voor volgend jaar!

Afgelopen Donderdag zijn we naar Anguilla geweest; een Engels eiland dat ook naast St Maarten ligt. Omdat het Engels is wordt er aan de linkerkant gereden, maar.. de meeste auto’s zijn gewoon normaal; een hele vreemde gewaarwording. Mijn ouders waren in Februari al op Anguilla geweest, maar ik nog nooit. Ik moet zeggen, ik begrijp waarom Oprah Winfrey & Robert de Niro daar een huis hebben. Wat een geweldig eiland! Het is er heel stil, niet te vergelijken met St Maarten en de stranden zijn onbeschrijfelijk –parelwit met azuurblauw water. Je kunt je echt alleen voorstellen hoe mooi het is als je het met je eigen ogen gezien hebt. Anguilla is een eiland waar je naartoe gaat om uit te rusten, om te ontspannen. Geen cruiseschepen, geen op hol geslagen Amerikanen en vooral geen file! (Ben ik nou echt aan het klagen over St Maarten? Hihi dat is natuurlijk niet de bedoeling!) We zijn bij de dolfijntjes wezen kijken en op 2 stranden geweest; Meads Bay & Shoal Bay. Ik heb mezelf beloofd dat ik de volgende keer op Anguilla met de dolfijntjes ga zwemmen, dat is iets wat ik al mijn hele leven wil.

Verder zijn we nog naar met z’n allen naar Pinel Island geweest, dat was erg gezellig! Het leuke aan Pinel is dat het (bijna) onbewoond is en er alleen 2 strandrestaurantjes staan, de rest is strand, zee en palmbomen. De dag dat Loek & Nannie naar Nederland vertokken hebben we heerlijk bij de BLISS liggen tjillen. Dat is overdag een zwembad met bar en restaurant en ’s avonds en populaire oplucht discotheek. Ik ben ook nog een paar keer uit eten geweest met papa & mama. Vooral bij Pineapple Pete is het altijd erg gezellig en omdat ik er zovaak kom ben ik nu VIP en krijg ik korting..

Voor nu wens ik iedereen een fijne kerst en alvast een goede jaarwisseling!
Ik heb een nieuw telefoonnummer dus als jullie me willen bellen kan dat op: +5995273395, ik kan daar alleen geen sms’jes op ontvangen!

Liefs xx Laura

  • 26 December 2005 - 11:57

    Erwin:

    Nu je vader en moeder daar zijn kan ik een keer de eerste zijn. Leuk verhaal heb je weer geschreven en de foto's zijn indrukwekkend. Wat een heleboel plaatsen om te bezoeken zijn er eigenlijk. Het lijkt wel of je door een heel continent aan het trekken bent. Vanmiddag speelt feijenoord tegen AZ en het staat nu al 2-0 voor F.
    Daar zal je vader blij mee zijn.Ajax speelt morgen.
    Veel plezier nog en prettige feestdagen.

    De bendeleider.

  • 26 December 2005 - 12:58

    Maryvonne:

    Jij ook een fijne kerst en een heel gelukkig 2006!

    Maryvonne

    PS als je zo blijft klagen over St Maarten kom ik je daar persoonlijjk wel op het vliegtuig naar NL zetten! ;)

  • 26 December 2005 - 14:25

    Martijn De Buurman Op SXM:

    Wow! De Ecstasea is van Roman Abromovic, de eigenaar van Chelsea Footballclub. Deze megayacht is 86 meter lang en kost circa US$ 100 miljoen (zie www.yachtspotter.com). Deze multimiljonair heeft nog twee megajachten. Overigens ligt nu ook de Octopus van Microsoft medeoprichter Paul Allen in Great Bay. Dit is de allergrootste!

  • 26 December 2005 - 14:28

    Nardy De Buuf Op SXM:

    He Laura,buuffie,wat zijn wij Hollanders bescheiden he:"wel 30 miljoen.....",100 miljoen kost die dus! ongelogelijk he? Kom je nu 70 miljoen en 10 dollar tekort? Hahahaha. Dat wordt een groot fonds oprichten :)
    Dikke zoen,Nardy

  • 26 December 2005 - 14:38

    Laura:

    Haay lievie! Leuk om te lezen dat je het nog steeds leuk hebt daar! Leuk dat je ouders er ook waren.. :) Haha wel cool trouwens dat je zoveel fooi krijgt ;) Beter dan ons maccie salaris :P
    Ik heb trouwens je kaartje gister ontvangen, echt super lief! Helaas heb ik niet jou adres, maar ik beloof dat ik je nog een keertje een mailtje stuur, dan kunnen we ff bijkletsen!
    En trouwens, ik hoop dat echt dat je het gehaald hebt :D Ik heb nu ook vakantie, en in februari mag ik een jaar lang stage lopen! Heb er wel zin in.. :) Hee meis, fijne kerstdagen en een knallend 2006!!! En ik spreek je snel weer!!

    Kusje xx laura

  • 26 December 2005 - 19:51

    Ingrid:

    Meissie, wat is het daar mooi. Ik geniet steeds van je verhalen en de foto's. Ik vindt het erg leuk om je tevolgen, en ook dat je ouders telkens wat laten weten. Een gek idee dat ze met oud en nieuw in de lucht zitten.
    Ik zal aan je denken met onze nieuwjaarsduik, alleen is het bij ons wel stukke kouder en misschien met sneeuw ( zo zijn de voorspellingen) Neem jij daar een duik. Laat het even weten.Tegelijk duiken jij in het heerlijke water en wij in het hele koude water. Meissie geniet er deze week maar van met je papa en mama. Alvast een gelukkig 2006

  • 27 December 2005 - 08:30

    Joke:

    Hallo Laura, lees nu pas je kerstwens. Natuurlijk wenste ik jou hetzelfde. Ik had al een berichtje naar je paps en mams gestuurd, dat was ook voor jou bedoeld. Wat een lekker lang verhaal, zodra ik tijd heb ga ik er weer voor zitten om te lezen en te kijken natuurlijk. Heb nog een fijne week met je ouders en alvast een fijne jaarwisseling en doe voorzichtig met vuurwerk als ze dat daar hebben.

    Een gelukkig en gezond 2006!!

  • 27 December 2005 - 10:10

    Aïsha:

    Hey Lau!!
    Hoe gaat het daar? Zo te lezen gewoon perfect....you are really living your dreams!! Is het niet geweldig, kerst vieren met de zon!! Waauuw elke keer als ik je verhalen lees, ben ik er meer van overtuigd dat ik ook (voor in ieder geval 6 maanden) naar de tropen wil hoor!!
    Je hebt zelfs een lekkere maand vakantie!!! Echt toff..!! Ik weet zeker dat je je school hebt gehaald...want zo te horen is je engels erg improved ;) Dat is goed tochh. Ik mis je wel....met jou kan je altijd zoveel lachen ( niet alleen daarom hoor, maar je begrijpt het wel he..:p)) maarja...Nog veel plezier deze vakantie en GELUKKIG NIEUW JAAR!!! I Love You

    xxx
    Aïsha

  • 27 December 2005 - 13:49

    Beste Laura:

    Eindelijk weer eens berichtje van mij. Ik lees aandachtig de leuke verhalen en de bijbehorende foto's.
    Woorden schieten te kort om mij te uiten hoe mooi het daar wel is. Je lijkt wel een princes.Leuk dat je vader en moeder(konin en koningin) er zijn, kunnen ze meegenieten van jouw belevenissen.Nog bedankt voor je kaartje. Toch heel raar kerst in de zonneschijn.Het is hier nu een beetje winter met sneeuw en vorst.Maar bij het kijken van je site waan je je toch ook in het zonnige paradijs.
    Leuk dat je een baantje heb gevonden en dat je er lekker mee verdient.Ik begrijp dat je nu echt niet verlangt om in Nederland te zijn.
    Maar we missen je wel.In mijn paradijsje gebeurt er niet veel dus een tevreden mens.Verder wens ik je nog een leuke tijd en geniet van het weerzien van je pa en ma.
    Bovendien ben ik nieuwsgierig hoe daar bij jou het jaar wordt afgesloten in de zon.
    Groetjes Ria

  • 31 December 2005 - 01:16

    Fijne Jaarwisseling 2006:

    Ria

  • 31 December 2005 - 10:57

    Tam:

    Heeey Lautje,

    Super mooie foto's weer:) Fijne jaarwisseling doe de groetjes aan papa en mama en geef ze een dikke knuffel;)
    En blijf er van genieten
    xxx

  • 02 Januari 2006 - 15:08

    Ingrid:

    Een heel gelukkig, gezond en sportief 2006

  • 03 Januari 2006 - 16:21

    Mama:

    Hey meisz, even een berichtje van mij. Dat alles goed is dat weet ik al. Ik heb je tenslotte nog geen minuut geleden gesproken, maar het is natuurlijk altijd leuk om berichtjes te lezen. Moeten meer mensen doen he. Nou jij nog ff op onze site dan zijn we weer allemaal tevreden.
    Spreek je straks nog wel ff over Skype, we moeten nu eerst even andere dingen doen.
    Hou van je, mis je,
    knuffeltje van mij,
    dikke kus.

    Mama

  • 05 Januari 2006 - 13:06

    Hoi Laura,:

    De berichtjes worden altijd minder hoe langer je weg blijft.In het begin kan je het bijna niet meer bijhouden wat iedereen schrijft.
    Maar ik blijf een fan van je.
    Groetjes Ria

  • 08 Januari 2006 - 14:28

    Nina:

    Heej mop!!!

    Gelukkig nieuwjaar!! Leuke kerst en oud en nieuw gehad?? Niet teveel gezopen enzo??:P

    Nog bedankt voor je kaartje!! Was echt heel erg lief:D:D... Kon helaas niet eerder reageren want ik heb kerst en oud en nieuw ook lekker in het zonnnetje gevierd.. Heb natuurlijk wel ff aan je gedacht!!
    Weet niet of ik het je al verteld had maar ik zat dus in egypte... Lekker weertje gehad veel piramides faraos opgravingen, kamelen, ezels, en nog veel meer gezien!! Zelfs nog op een kameel gereden en een krokodil vast gehouden.. (een heel kleintje maar dat vertellen we dr ff niet bij:P).. Ik heb ook nog gedoken dat was ook erg mooi!! En nu weer thuis in dit koude Nederland.. Ik vind t maar niks eigenlijk:P.. Ben nog steeds jaloers op je hoor!! Geniet dr van!! En ik laat snel weer wat van me horen!! Want dit was natuurlijk wel erg lang geleden:$ Sorry!!

    Xx

  • 08 Januari 2006 - 18:09

    Tantetje En Oompie:

    Hallo dingle, here is vlimvlam. How are you? I have seen your beautiful pictures with your mum and dad, so now I want to be a few minutes with you. Thanks for the beautiful postcard and we wish you all the best for a happy and healty 2006. We hope you enjoy your time there with a lot of beautiful stories and rememberings. You never know who is talking to you now and we leave it like this. Now you can guess and think the whole night who is making this kind of jokes with me. So!!!! Guess!!!! Guess!!!! Nou ik zal me even voorstellen, hier is je andere lachebekkie. Nou te gek als ik dit allemaal zo zie. Ik hoop dat je heeeeeeel veeeeeeel geniet en de volgende keer hoop ik een langer verhaal te schrijven want mijn eten is nu bijna klaar en je vader en moeder moeten naar huis. Ja, ze kunnen wel blijven maar ze willen niet. Plicht roept!!!! Lieverd een hele dikke knuffel en we houden van je vanuit een koud Amsterdam maar uit een warm hart,
    Heel veel liefs,
    Ruud en Mia

  • 08 Januari 2006 - 19:34

    Mady:

    Miss you!!

    En dank je wel voor je cadeautje!! Echt lief!!

    Love you meisie en zet hem op!!

  • 11 Januari 2006 - 10:47

    Nico En Laurens Wognum:

    Lieve Laura,
    Wij hebben net je kaart ontvangen en je site bekeken. Wat een fantastische foto's en leuke berichten staan erop. Als ik thuis kom zal ik Ria ook er naar laten kijken. We zijn trots op zo'n ondernemende nicht en zo te zien ben je in goede handen bij Nannie en Louk.
    Leuk om hen ook weer te zien na zoveel jaren. Nannie ziet er gewoon heel lekker uit en Louk is duidelijk ouder geworden. (geintje) Hoe is je examen afgelopen, we hopen dat je het gehaald hebt, zoniet dan verveel je je daar niet zo te zien. Hier bij De Formule gaat het goed. We zijn een jaar bezig en hebben al een rij leuke klanten. Het jaar is positief afgesloten en Laurens rijdt nu in een zwarte vette Mini met alles erop en eraan. Het is hier nu 5 graden en het regent, dus jij zit beter daar. Vanavond bel ik je vader en moeder om alle mooie foto's die we van je gezien hebben, door te nemen. Doe iedereen de groeten daar, dikke kussen van ons en tot mails.
    Het e-mail adres hier is nico@deformule.nl of laurens@deformule.nl

    Veel liefs en doe je best!

    Nico xxx

  • 11 Januari 2006 - 15:35

    Hoi Laura,:

    Gisteren gezellig bij je Pa en Ma koffie gedronken en alle mooie foto's bekeken.Het was alweer harstikke laat dus alles heb ik nog niet gezien.
    Maar dat komt nog wel een x.
    Leuk dat je weer wat berichtjes heb ontvangen!
    Momenteel plenst het hier van de regen, maar als je net doet alsof, lijkt het net of je onder de douche staat en droom je dat buiten de zon schijnt.
    Groetjes en op naar het volgende berichtje.
    Ria

  • 12 Januari 2006 - 21:10

    Francien Severin:

    Hoi Laura, hoe staat het met je luxe leventje daar onder de zon, hier gaat ook alles lekker Piet en dekids zijn zwemmen, Youri gaat 28 jan naar Zuid-Afrika, Nous gaat skieen en wij vlakbij jouw om de hoek de Dominicaanse republiek. Nog bedankt voor je kaart, en geniet van je tijd want voor je het weet is het afgelopen. We hebben dinsdag internet gehad zodoende dat je pas wat van ons hoort, het is wel toppie, je moeder gebeld en ze heb me op weg geholpen nauw weer genoeg gekletst je hoort snel weer wat van ons.

    Dikke kus van ons allen.

  • 20 Januari 2006 - 12:23

    Hoi Laura,:

    Ik kijk regelmatig op je site maar er komen niet zoveel verhalen meer op te staan. Maar je zal het wel druk hebben. Maar voor nieuws wend ik me dan bij je Pa en Ma.
    Die vertelde dat je eerst niet en toen weer wel je buiten heb gehaald.
    Pennen dan maar voor je diploma.Lekker centjes verdienen is ook oke.Groetjes Ria

  • 20 Januari 2006 - 20:35

    Dooo:

    Haaaay schatt!!
    Jezus wat heb ik jou lang niet gesproken zeg.. dat kan niet he.. :o
    Oeiii wat mis ik jou en onze stomme acties.
    Echt leuk dat je ouders er waren, leuke foto's ook!
    En halloooo een fooi van 97 dollar.. ik vind dat je dat ook wel kan storten op het steun-dominique-om vaker uit te gaan-fonds!
    Dan stort ik wel op zn minst 30 cent voor jou jacht.. :D
    Ik had vannacht gedroomd over pepermuntjes.. ik denk ik zeg het ff..
    O nee ik had een reden weet je nog dat wij dat gingen doen hahaha bij 1ste rang echt te grappig!
    Ik was er laatst gelukkig werken er nu andere mensen.. wel lelijk mjaaaa nu kunnen we tenminste als je terug bent weer pepermuntjes lenen! Moeten alleen ff kijken waar die camera hangt!
    Lekker trouwens dat je gewoon een maand vakantie hebt.. ben echt jaloers op jou! Ik heb gewoon volgende week tentamenweek :( Ok 1 tentamen maar.. die ik waarschijnlijk toch niet mag doen omdat ik met mn stomme hoofd vergeten ben om in te tekenen!
    Trouwenssss je moet even je adres mailen want ik heb nu echt hier al 3 maanden een kaart voor jou liggen maar ik vergeet telkens je adres te vragen .. heeel slimm!!
    Ik vind wel dat jij heel snel naar Nederland moet komen!
    Maaaar als je er dan bent wil ik de eerste maand niet met jou gezien worden aangezien jij zo bruin als een aap bent en ik zo wit als een uhmm nederlander?!!!
    Maar goed ik ga er maar weer vandoor!
    Vergeet je adres niet te mailen.
    En ik spreek jou snel.

    Mis jou, hou van jou!!
    Dikke kus van mij

  • 22 Februari 2006 - 11:49

    Jarrich:

    hoi lekker bruin ben je al.
    en nog veder veel sucses

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Laura

Ik ben Lauratje die al 9 Maanden op St Maarten zit!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 114916

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: