Better late than never.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu Better late than never.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu

Better late than never..

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Januari 2006 | Nederland, Amsterdam

Schaam schaam, ik ben er weer! En ik leef nog.. incl 2 armen, 2 benen, 10 vingers en 10 tenen.

Laat ik beginnen met iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Het is misschien een beetje laat, maar hej, Better late than never! Ik hoop dat het voor iedereen een mooi jaar gaat worden.

De laatste dagen met mijn ouders waren super leuk, ik ben heel erg blij dat ze hier zijn geweest om samen kerst te vieren. We hadden ook nog het geluk dat de Queen Mary 2 in Great Bay lag. Het grootste cruise schip ter wereld, geweldig om te zien! Op 31 december heb ik mijn ouders naar het vliegtuig gebracht, wat natuurlijk weer een hele emotionele happening was. Ik was blij dat ik daarna meteen moest werken, zodat mijn gedachten niet steeds afdwaalden. Ik had eerst helemaal geen zin om oud en nieuw te vieren, maar uiteindelijk was het geweldig! Om 10 voor 12 had ik geen klanten meer in de bar; ik heb zo snel mogelijk afgesloten, ben naar de weg gerend en heb een taxi richting Maho genomen. Iedereen die ik kende was in Maho waar je vanaf het strand kon kijken naar het vuurwerk dat vanaf een boot werd afgestoken. Ik kwam helaas om 1 over 12 pas aan, maar het vuurwerk was er niet minder mooi op. Het hele strand stond vol met mensen en iedereen was in een happy mood!

Op een gegeven moment begon iedereen over een feestje in Pelican, iedereen had er wel iets van gehoord. Het was een feest van een jongen die een Villa had gehuurd en iedereen was uitgenodigd. We kenden iemand met een (mini)busje die ons er wel even naar toe kon brengen.... Het busje was alleen geschikt voor 6 personen als je lekker wilde zitten en 8 als een beetje propte. Tja.. wij waren met zijn 13en!! Mijn moeder heeft me altijd geleerd; als je wilt kun je alles! Je kunt dus ook makkelijk met ze 13en in dat busje.. Het leverde echt hilarische momenten op, vooral toen Nathalie en ik begonnen met zingen en de andere 11 zover kregen om mee te doen.

Maar ja, wat doe je als je naar een feestje gaat waarvan je ongeveer, niet helemaal precies weet waar het is? En als het volgeladen busje de heuvel die je op moet niet opkomt en de helft moet uitstappen om te duwen? Uiteindelijk hebben we maar besloten om verder te lopen en na een tijdje zoeken hebben we het gevonden. Het feest was echt super! Mega villa met zwembad en alles erop en eraan.. zeker voor herhaling vatbaar!

Een paar dagen later stond tijdens het uitgaan in Bliss opeens Roger van Intwine voor mijn neus. Hij blijkt een vriend te zijn van Giovanny, een vriend van me; de piloot die ons vorig jaar naar Saba heeft gevlogen. We hebben echt een super leuke avond gehad! Het was ook meteen de laatste avond dat ik uit kon gaan met Gio, want hij heeft zijn baan opgezegd en is naar Nederland vertrokken.

Op een gegeven moment kreeg ik slecht nieuws van mijn lerares; ik had het eerste semester op 2 punten na niet gehaald en ik moest het dus over doen. Grrr, ik baalde echt want ik had er echt me best voor gedaan! Toen ik op school kwam om mijn registratie voor het 2e semester te veranderen, werd mij echter verteld dat ik het wel gehaald had! Ik mocht dus toch door naar het 2e semester, wat vorige week is begonnen. Tot nu toe gaat het allemaal goed.

Verder werk ik heel veel; ik vind het echt leuk werk en het is super gezellig met mijn collega's Tara & Nathalie. Tara is Zuid- Afrikaans en Nathalie Belgisch. Samen komen we vaak tot de conclusie dat Vlaams & Nederlands toch best verschillend is en we lachen elkaar regelmatig uit! Zo doet een poepende Belg toch iets heel anders dan een poepende Nederlander .....

Toch praat ik over het algemeen Engels en moet ik soms nadenken wat een bepaald woord in het Nederlands nou precies is. Als ik gewerkt heb en daarna uitga praat ik ook Engels tegen mijn Nederlandse vrienden. Best grappig!

Op vrijdag de 13e hadden we de Soggy Horror Party in de Bar. Sommige dingen waren idd echt Horror, met foto's als bewijs... Voor ons achter de bar was het super druk, we hadden geen seconde om ff stil te staan terwijl we met z'n 3en werkten! Hoe moe je ook bent, het geeft uiteindelijk wel een voldaan gevoel als blijkt dat iedereen het feest geweldig vond!

Ik ben ook nog een keer na het werk meegeweest op de Princess Mariana. Dat is een Mega Yacht; bijna een cruise schip van een mexicaanse billionair. Het leuke aan dat schip is dat ze ook een apart dek heeft voor de helicopter. Ik heb met mijn telefoon een foto gemaakt van de helicopter, maar die is niet duidelijk. De andere foto's van mij VOOR en IN de helicopter krijg ik nog opgestuurd dus die zal ik dan ook even plaatsen. Ik heb maar een kleine rondleiding gehad omdat het midden in de nacht was, maar ik heb oa een bioscoop (!!) 2 jacuzzi's en zeker 10 mega flatscreen tv's gezien. En dat allemaal voor 1 persoon! Echt indrukwekkend om te zien!

Dat was het wel weer even voor nu; mijn goede voornemen voor dit jaar is dat ik vaker wat voor jullie zal schrijven :) Hihi!
Mis jullie allemaal nog steeds!

Dikke kus Laura

  • 25 Januari 2006 - 22:29

    Mady:

    Ben nog steeds TE jaloers op je.. en zoals ik je al mailde.. ook heel erg trots op je!! Doe Loek en Nan de groetjes van me!!

    Dikke kus en hou van jou wijffiej!!

    Mady

  • 25 Januari 2006 - 22:59

    Mams:

    Nou is Mady me toch nog voor, maar dat komt omdat ik je aan de telefoon had. Geeft niet. Leuk verhaaltje weer, je hebt weer van alles meegemaakt. Je moet inderdaad wat vaker iets op je site schrijven. We kijken iedere keer voor Jan Doedel. Ik ga nu echt slapen, spreek je morgen wel weer. Ik hou van je
    Kus
    Mams

  • 26 Januari 2006 - 09:11

    Ingrid:

    Hoi wijffie, ondanks het werken heb je gelukkig veel lol. Ik benijd je wel hoor. Nou neem het er maar van. Het zijn weer leuke foto's. Wat een opluchting dat je toch nog bent geslaagd. Dat was natuurlijk eerst schrikken, maar toch proficiat, en nu verder je best doen voor de volgende examen.Nou tot de volgende keer weer en ook de groetjes van Alexandra en de andere natuurlijk ook.

  • 26 Januari 2006 - 09:42

    Paps:

    ik vind het heel fijn om te horen en te zien dat je het heel erg naar je zin hebt maak veel plezier, leer goed dan gaat alles goed
    hou ook van jou
    paps

  • 26 Januari 2006 - 15:10

    Nina:

    Heej mop...

    Inderdaad lang niks meer van je gehoord Schaam je hehe..:P Nee hoor ik zeg niks want uh ik heb eigenlijk nog steeds een kaartje voor je staan maar weet niet hoeveel postzegels ik nodig heb.. haha hij komt dr binnenkort wel aan hoor...:P

    Leuk om weer al je verhalen te lezen, zo te horen heb je t nog steeds naar je zin... En ook de fotos zeggen genoeg t ziet dr echt heel mooi uit..

    Ik ben de laatste tijd ook nogal druk met me school, tentamen weken enzo je kent het wel. Ben blij voor je dat je t eerste semester gehaald heb... Nu op naar t volgende semester:P..

    Nog veel plezier daar meisiej en dan spreek ik je snel weer...

    Xx Nina

  • 27 Januari 2006 - 07:27

    Laura:

    Haay meis! Ghehe je bent het uitgaan daar niet verleerd zo te zien ;) Vet cool man.. Leuk dat je zoveel meemaakt daar, en je horror party en je bus avontuur waren wel gruwelijk :p Mja, wel beter dat je toch je 2e semester hebt gehaald :)

    Hmmm blijf nog steeds wel een beetje jaloers hoor ;) Vet lkkr weer daar, en hier vriest het elke dag.. Me pa zit nu vlakbij jou! Hijs op cruise o.a in Curacao enzo, dus ben relax 2 weken alleen thuis :D

    Maar meis, ik spreek je snel weer op msn ofzo!!

    Kusje x x Laura

  • 27 Januari 2006 - 17:59

    Francien Severin:

    Toppie, dat je het zo naar je zin heb, geniet er maar van want voor dat je weet is het voorbij, aankomende zondag word ik bijna je buurvrouw we gaan naar de Dominicaanse Republiek.
    Groetjes van de Severinnetjes

  • 27 Januari 2006 - 18:10

    Francien Severin:

    Ik was even vergeten, maar je hebt een schatje van een hond, ziet er lief uit, is hij ook een beetje lief. Nauw doos lekker dat het ook zo goed op school gaat. Hier gaat alles zijn gangetje, Nous gaat vanavond uit haar dak met 6 vriendinnen gaat ze uit en slapen daarna allemaal bij Nous, Roy is gedumpt voor een avondje bij zijn vader, want ze heeft weer een toetsenweek afgesloten en dat moet ze vieren, zodoende. Youri neemt vanavond afscheid van zijn Anna´tje, want hij vertrekt morgen naarZuid/Afrika voor trainingsstage, en hij doet 19 febr. mee aan het Open Afrikaans Kampioenschap,.
    Nauw weer genoeg gekletst, dikke kus van ons allen.
    Youri, Piet, Anous en Francien

  • 02 Februari 2006 - 19:04

    Larissa:

    haha aap.. goede voornemen hor nou kijkn of je t vol gaat houden :P whuaoao.. hoe dan ook I Love Joe hehe n zie dat juh ut nog steeds naar je zin heb.. dus mooizo.. kuss vn mij, spreek je!

    yatinah

  • 02 Februari 2006 - 19:04

    Larissa:

    haha aap.. goede voornemen hor nou kijkn of je t vol gaat houden :P whuaoao.. hoe dan ook I Love Joe hehe n zie dat juh ut nog steeds naar je zin heb.. dus mooizo.. kuss vn mij, spreek je!

    yatinah

  • 02 Februari 2006 - 19:05

    Larissa:

    shit zo stupid.. het is twee keer gekomen :S haha bij t nalezen vn muh berichies dnk ik al altijd wat stom haha n nu staat t er gwn twee x!!.. majah whatever haha still Love JOee.. kisssss hehe again! Larissa

  • 05 Februari 2006 - 12:28

    Kelli:

    Hey meis,

    Tijdje alweer niet gesproken, maar daar ben ik dan..
    Jouw verhalen klinken allemaal zo leuk, veel lol en lekker weer. Zit ik dan in dat koude kikkerlandje. Ben het wel een beetje zat hier hoor! Maar jah..

    Mijn stage is gelukkig weer voorbij. Komende dinsdag moet ik weer naar school. Dat gaat weer nergens over. Ik ben iedere maandag, woensdag en vrijdag vrij. En de dagen dat ik les heb, heb ik hooguit 4 uurtjes les. Vervelend? Dat niet! :)
    Ik moet nu alleen wel weer op zoek naar een baantje, want mijn stagevergoeding krijg ik nu natuurlijk ook niet meer. :(

    Echt goed van je dat je het semester hebt gehaald! TOPPIE :) Nu weer "hard" aan het werk voor je volgende semester ;)
    Ik ben trouwens aan het kijken voor een minicruise naar Londen samen met vriendinnen van me. Het is jammer genoeg niet echt mooi weer in Londen, maar het gaat erom dat ik er even tussenuit ben. Gewoon lekker lol maken met die meiden!

    Heb je ondertussen mijn kerstkaart nog ontvangen? Ik heb die van jou een paar weken geleden gekregen. Lief weer! thnx he :)

    Maar meis, ik spreek je wel weer! Have fun nog!

    Miss ya, kissie!

    Liefs Kel

  • 05 Februari 2006 - 12:30

    Kelli:

    Oepsie, wel een beetje lang verhaaltje geworden.. :p

    Maar mocht wel weer eens he ;)

  • 06 Februari 2006 - 15:54

    Joke:

    Voor mij geldt ook "beter laat dan nooit" dus ook eindelijk een berichtje. Fijn te horen dat je toch doorgaat met je studie.
    Voor de rest: doe voorzichtig en ik hoop dat je blijft schrijven.

  • 07 Februari 2006 - 12:45

    I MISS YOU:

    A little bit of you
    And a little bit of me
    Have switched respective places
    In a mystifying “we.”

    When miles come between us
    And our lives are drawn apart,
    Our thoughts remain together
    Tugging softly at the heart.

    This loneliness without you
    Tells of special moments shared
    And says across the miles
    Just how much we’ve always cared.

    The emptiness that comes
    With just the memory of your touch
    Stirs a feeling from within that says,
    “I miss you very much.”

  • 08 Februari 2006 - 19:50

    ZOMAAR:

    Even iets schrijven
    Totaal onverwacht
    Zomaar een berichtje
    Omdat ik even aan je dacht

  • 09 Februari 2006 - 11:03

    Even Snel:

    Hoi moppie denk aan je graag hoor ik weer je stem. Blijf jaloers op je jij doet wat ik zou willen doen

  • 14 Februari 2006 - 20:50

    Tim Vd Berg:

    Heey lautje, dat is lang geleden!Ja sorry dat ik nooit kijk op je site maar ik heb t normaal echt super druk.En jij schrijft ook nie echt regelmatig:P Ik zie dat je t nog steeds naar je zin hebt (DUH!) en elke dag is een feest geloof ik. Vreemd om naar foto's te kijken van oud en nieuw waar je heel zomers gekleed ben terwijl t bij ons bijna vroor!Trek je af en toe nog een baantje in een van de zwembaden daar of schiet dat er bij in?Je ziet er in ieder geval nog goed uit dus het zal met die lichaamsbeweging wel goed zitten!:D Met mij ook alles goed druk met zwemmen en school maar dat komt wel goed!Veel plezier verder!
    Groetjes + Kusjes!

  • 21 Februari 2006 - 18:34

    Aisha:

    Nou....long time no hear from you....

    xx
    ais

  • 21 Februari 2006 - 21:39

    Horst En Familie:

    Lieve Laura Wat een mooie site en als we dit zien missen we je heel erg maar door de vele foto's zijn we even bij je Wat een feest sfeer Tjardo die hier naast mij zit maar ook ik vinden de hondjes oopsie het leukst Om je een beetje op de hoogte te houden vertel ik je dat Jarrich dankzij jouw zwemtechniek training nu in de snelste baan zwemt en Aranka komt eraan. Ikzelf ben door de jeugd ingehaald en een baan teruggezet maar zo hoort dat.Ik tga je site bij de favorieten zetten dus je hoort nog van ons ik hoef niet te zeggen dat je ervan moet genieten dus zeg alleen ga zo door.

    Groeten van Horst namens Carla Aranka Tjardo en Jarrich

  • 23 Februari 2006 - 19:51

    Diane:

    Hay hay!!!!
    Ohw... en ook ik ben jaloers!!! Zulk mooi weer bij jou!!! brrrr... En idd jammer dat we nu niet met t roeibootje naar elkaar toe kunnen...;-)
    liefs en knufs Diane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Laura

Ik ben Lauratje die al 9 Maanden op St Maarten zit!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 114990

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: