Het perfect getapte biertje .. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu Het perfect getapte biertje .. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu

Het perfect getapte biertje ..

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 November 2005 | Nederland, Amsterdam

Daar ben ik weer, na een tijdje waarin er leuke maar vooral minder leuke dingen zijn gebeurt. Vorige week zaterdag kregen wij het nieuws dat Opa Cor -de vader van Nannie, plotseling was overleden. Verdriet, paniek & chaos waren het gevolg.. Terwijl Loek & Nannie met een noodgang naar het vliegveld reden om te kijken wanneer ze naar Nederland konden, heb ik de koffers ingepakt. Ze konden die middag niet meer met de KLM mee, maar wel de volgende dag met de Air France. Dat betekende dus dat ik vanaf zondag middag tot donderdag (wanneer de visite voor Loek, die ik nog nooit gezien had zou komen) alleen zou zijn. Nou weet iedereen dat ik niet graag alleen ben, laat staan hier op St Maarten. Daarbij komt dat ik eigenlijk het liefst mee naar Nederland was gegaan, zodat ik Loek, Nan & Marjolein zou kunnen steunen.

Daar zat ik dan, zondag middag, alleen, verdrietig & niet te genieten. Er was maar 1 oplossing: Ik reed naar de Nederlandse supermarkt & kocht voor $15 een pak chocomelk, pepernoten, een chocoladeletter & een tijdschrift om mezelf op te vrolijken. Toen ik mijn auto in stapte & wilde uitparkeren begon de pret: 1 of andere lange, enge man (waarschijnlijk stijf van de drugs aan zijn enge ogen te zien) wilde aan de bijrijderkant instappen. Omdat die deur altijd op slot zit en het dus niet lukte werd hij boos en begon op mijn raam & dak te slaan. Wonder boven wonder reageerde ik heel slim, ik deed mijn eigen deur op slot en gaf keihard gas, om vervolgens in een jankbui uit te barsten.. Ik wist meteen weer waarom ik niet graag alleen ben!

Bij de ingang van de estate kwam ik Nardy (de buurvrouw) tegen & ben ik even met haar mee naar huis gegaan.. Ik kreeg meteen heerlijke pannenkoeken voorgeschoteld & het was super gezellig! Daarna ben ik naar huis gegaan, deuren op slot, alarm ingeschakeld & ben met de hondjes dicht tegen me aan in slaap gevallen…

Dinsdag stond er eindelijk weer wat leuks op de agenda, de Maasdam & dus Dorith zouden weer aan de pier liggen.. Het was de dag dat ik op het schip mocht! Wauw! Je kunt je echt niet voorstellen hoe mooi & vooral hoe groot het daar is.. 2 zwembaden, dinerzaal, restaurantjes, barretjes, winkels, casino, bioscoop, operazaal, tennisbaan, het is er allemaal! Het leek de Titanic wel! We hebben geluncht op het schip en zijn op de brug & in de machinekamer geweest (compleet in uniform), waar Dorith haar werk doet.. Leuk om te zien waar alle poep verwerkt wordt! Uiteindelijk had ik zoveel gezien dat ik niet eens meer kon zeggen wat voor indruk het op me gemaakt had.. Ik vond het echt geweldig! Tnx dat je het hebt kunnen regelen Door!

Toen we klaar waren op het schip, was het weer mijn beurt om een stukje eiland te laten zien. Deze keer ging ook Denise, een vriendin van Door mee. We zijn eerst naar Guana Bay geweest en daarna naar Marigot. Voordat we terug reden naar het schip moesten we nog even naar de Nederlandse supermarkt waar die meiden voor het eerst weer spekkies, hagelslag, taai taai, de (caribische) Telegraaf & ham kaas chips zagen. Geweldig hoe ze uit hun dak gingen in die winkel.. Totdat we bij de kassa kwamen & merkte dat het al kwart over 5 was.. Best shocking als ze om half 6 aan boord moeten zijn en er nog een mega file te wachten staat! Wij met ze 3en in de auto, Dorith zo in paniek dat ze bijna zat te huilen en Denise & ik zo ver dat we alleen nog maar konden giechelen.. Een filmcamera zou op dat moment onbetaalbare opnames hebben opgeleverd! Toeteren wanneer er iemand voor ons niet hard genoeg reed & als het maar even kon flink het gaspedaal ingetrapt. In de file lekker zitten schelden en daarna weer gassen .. Het was onvermijdelijk dat ik ze met rokende banden, te laat, bij de security afleverde. Toch moet ik zeggen dat het er hilarisch uit zag, toen die 2 de auto uitsprintte naar het schip, de security verbaasd & met open mond achterlatend. Al met al waren onze dramatische scenario’s voor niets, ze hebben er GELUKKIG geen problemen aan over gehouden!

Verder bestond mijn week vooral uit iedere avond werken.. Vermoeiend maar ook super gezellig! Donderdag stond ik uiteindelijk met een papiertje met “Wim & Caroline” op het vliegveld, in de hoop dat ze me zouden vinden. Het is allemaal goed gegaan en het zijn erg aardige mensen! Weer een opluchting, want als je daar zo staat verwacht je van iedereen dat ze het zouden kunnen zijn.. Zo stond ik aandachtig naar een woordenwisseling van man en vrouw te luisteren, die net door de douane kwamen:

Vrouw: Ik zie haar nergens (gaat midden in de chaos van mensen stilstaan)
Man: (kijkt vrouw boos aan) Loop nou even door en zeur niet zo!
Vrouw: (blijft rustig staan) Ja, maar ze zou hier staan en ik zie haar nergens!
Man: (boos) Hou nou je mond en loop GODVERDOMME door!

Op zo’n moment sta je toch wel even te bidden dat dit niet de lieftallige collega van Loek met zijn vrouw is, waar je de komende tijd in 1 huis mee moet doorbrengen….

Vrijdagavond zou ik eigenlijk niet uitkunnen, omdat ik voor het eerst alleen achter de bar zou staan. Dat ging erg goed, alleen was het al vrij snel rustig en mocht ik gaan sluiten. Daarna ben ik met mijn baas naar de Lady C gegaan, waar we iedereen tegenkwamen die eerder in de Soggy Dollar Bar waren. Ik hoorde van alle kanten: He, there’s our bartender! Altijd leuk natuurlijk! Nadat de Lady C ging sluiten, ben ik mee geweest om iemand terug naar zijn boot op de Lagoon te brengen. Best eng op zo’n klein rubber speedachtig bootje -een dingy.. Ik dacht echt dat ik ieder moment in het water zou vallen! Uiteindelijk ben ik mee geweest op de boot voor een kleine rondleiding en hebben we daar tot 5u gezeten.. Toen was het toch echt wel tijd om naar huis te gaan!

Zaterdag eerst lekker naar het strand geweest en daarna moet ik weer werken. We hadden voor het eerst de tap aangesloten, maar ja.. ik had natuurlijk nog nooit een biertje getapt (Shame on me) & was ook niet van plan om voor al die mensen voor lul (sorry) te staan. Gelukkig was Kurt (mijn baas) er ook en deed die dus steeds het tapbier voor me. Op een gegeven moment komt ie naar me toe: “Laura, je red het wel alleen, ik ben even weg met de jongens!” Hij was nog geen minuut weg, of iemand bestelde een tapbiertje.. Aangezien hij vaste klant is zei ik: “Kom maar hier en doe het zelf maar!” Triomfantelijk kwam hij achter de bar staat en zei lachend: “Kun je dat niet eens, het is zoooo makkelijk!” Hij pakte zijn glas en liet zien hoe het dus NIET moest, het resultaat: een glas vol met schuim & een lachende menigte mensen. Enigszins onzeker zei ik: “zal ik het dan maar doen?” Overtuigd van het feit dat ik het waarschijnlijk nog slechter zou doen als hem zei hij: “Yes! Give it a try!” Ik tapte een perfect biertje met nog meer gelach, bewondering en iemand naast me die zich doodschaamde als gevolg.. Hihi tja, ik kan er ook niets aan doen! Het was in ieder geval weer een gezellige avond..

Mijn dimples, oftewel kuiltjes in mijn wangen, worden met de dag populairder. Het lijkt wel of ze hier nog nooit kuiltjes gezien hebben. Een vriend van Kurt vroeg zelfs aan me of ze echt waren of dat ik ze met plastische chirurgie zo had gemaakt.. Ja hoor! Keep on dreaming.. als je nog 1x iets over mijn dimples zegt laat ik ze persoonlijk met plastische chirurgie verwijderen! (Hihi, grapje hoor, ik denk er niet aan!)

• 28 November 2005 - 08:15

Papa En Mama:

Straks is de begrafenis en we weten dat je nu het liefst in Nederland zou zijn om er bij te zijn. Helaas gebeuren er ook nare dingen als je een jaartje weg bent. Maar weet wel dat ze jouw steun heel hard nodig hebben als ze weer terug zijn op St. Maarten.
    Liefs
    Papa en Mama

• 28 November 2005 - 09:26

Tam:

Heeeey Lautje!

Leuk weer is wat van je te lezen;) Ik zit nog steeds te wachten op het mailtje dat je me zou sturen:P Ach jaaa bij mij duurde t ook een btje lang voordat ik mijn verslagje stuurde van Spain! Maar jaaa ik ben net begonnen met je ketting die ik aan die papa en mama mee ga geven hoop dat je hem leuk vind! Heb deze week 2 toetsen:S En t is weer super moeilijk grrrr..
    Trouwens die boot is echt mooi zeg mennnn!! Zou ik wel zo lang op kunnen blijven! En ik word elke keer maar weer Jaloers op dat uitzicht van je ;)
    Ik ga weer even verder leren:) Niet vergeten te mailen he:)

En suc6!
    Love You,
    xxx

• 28 November 2005 - 12:21

Nina:

Hee Mop...

Hoe gaat ie met je?? vast wel weer een beetje beter na de hoeveelheid chocola..:P

Ik ben net terug van een weekendje Parijs.. En ik heb heel veel Sneeuw gezien... Heb wel ff aan je gedacht hoor toen ik kou stond te kleumen bij de disney parade:P

Ik spreek je snel weer op msn..!!

Succes en sterkte nog!!

Xx

• 28 November 2005 - 16:26

Larissa:

Hey Lieverd,
    haha ik heb t gelezen hoor! :P.. majah sjonge wat heb je veel meegemaakt..vooral met die man was echt eng joh :S.. das inderdaad echt minder!! majah gelukkig kun je zulke momenten ff vergeten wnnr je op een titanic look-a-like schip aan het chillen bnt haha.. te dope!! majha ik spreek je wel weer op msn okee doosiee.. LoveJoe Have Fun en je doet t goed hor.. daaroh vere vere weg (K)

• 28 November 2005 - 17:22

Cobie:

Hoi Laura,

Ben vandaag naar de begrafenis van ome Cor geweest. Tuurlijk was je daar liever bij geweest, maar net zoals je pa en ma zeggen kunnen nan en loek je steun straks heel goed gebruiken. Je maakt wel hele leuke dingen mee, blijf er maar van genieten, dat pakt niemand je meer af.
    Kus van Cobie

• 28 November 2005 - 22:27

Erwin:

Hou je taai, je doet het goed.

• 29 November 2005 - 11:31

Marit:

Hoi Laura,
    Leuk dat je dus ook even op mijn site had gegluurd:D
    Ik had inderdaad ook een keertje op die van jou gekeken.
    Lady C was zeker gezellig en voor herhaling vatbaar:D
    Zie je vrijdag misschien wel.....

• 01 December 2005 - 16:55

Joren:

Heey LaU

ja ik heb het gelezen is weer een heel lang verhaal maar wel het lezen waard.. je maat daar echt heel erg veel dingen mee dat had ik ook allemaal maar dan was het maar een halfjaartje in italie.. Maar en blij dat het je goed afgaat en als er iets is zijn er altijd andere voor je:)
    Maar ik spreek je weer op msn

KuZzIE!

• 07 December 2005 - 13:16

Ingrid:

Hoi Laura, Jij eindelijk van mij een berichtje, ik sprak je moeder en had het over je site maar ik was het kwijt daarom nu pas een berichtje. Zo te zien heb je het erg naar je zin, ik heb de laatste berichtjes van jou gelezen want alles in eenkeer gaat natuurlijk niet, maar zo te zien gaat het goed. ik ben wel jaloers hoor. Ik hoorde dat pap en mama volgende week komen. Gezellig voor je om ze weer te zien en kerst te vieren met ze. Nou bij ons gaat het ook goed hoor. Gezellig druk. met alles. Björn zit nu ook op het Baken enheeft het naart zijn zin, hij had een prachtig rapport. Alexandra zit nu in het vierde en het examen jaar. Erg spannend, zij heeft al een keer examen gekookt en wij zaten in het restaurant. Het was erg lekker en mooi opgemaakt. De mentor was erg tevreden over haar, en ontevreden over haar medeleerlingen. Alexandra heeft het ook in haar vingers om kok te worden, zij doet het met erg veel plezier. Zij wil als ze geslaagd is nog 2 jaar naar het ROC om de rest van haar diploma's te halen en dan wil ze kok worden op de schepen bij de Marine. Ze wil wat zien van de wereld en gelijk het land dienen. En wordt ze niet toegelaten bij de marine dan kan ze toch nog overal beginnen omdat zij haar diploma's heeft of voor haar zelf beginnen. Nog even en dan vliegt zij ook uit en zal zij ook wel van die leuke dingen doen zoals jij. Nou meiske heel veel plezier nog daar en veel plezier met papa en mama als ze bij jou zijn en fijne kerstdagen alvast gewenst. De groetjes van Ingrid,Jan, Alexandra en Björn en tot gauw.

• 07 December 2005 - 15:33

Maartje:

Hey laura, ook al spreek ik je niet zo vaak meer wou nu toch ff wat sturen. Heb al je verhalen gelezen en de jaloezie begint wel een beetje te komen. Het ziet er allemaal erg leuk en goed uit daar.
    Hoop dat je het nog goed naar je zin gaat hebben daar en misschien tot ooit maar weer. Doe je de groetjes aan Nannie en Loek(als ze mij nog kennen). En ook aan je ouders als die bij je zijn volgende week.

Heel veel plezier nog daar.

Groetjes en liefs van
    Maartje (hihi zal ik ook 'blanes' achter mijn naam zetten net als Dennis)

Daaaag have fun daar!

• 13 December 2005 - 20:29

Nina:

Heej Mop...

Lang niks meer van je gehoord!! Hoe gaat het met je?? Heb je t nog een beetje naar je zin daar??
    Ik zit hiernu volledig in de stress al me huiswerk te maken want tsjah.. Ik was natuurlijk weer veel te laat begonnen.. maar ik dacht laat ik is ff tijd vrijmaken om jou weer is een berichtje te sturen!! Weet je al een beetje wat je gaat doen met de kerst en oud en nieuw enzo?? Ik ga op 1e kerstdag 2 weekjes naar Egypte.. Dus dan zit ik ook weer ff lekker in t zonnetje.. En dat kunnen we wel gebruiken hier in t koude Nederland:P...
    Maar goed ik ga weer ff doorstressen want anders gaat t me nooit meer lukken..!! Ik spreek je snel weer!! Veel plezier nog!! Xx Hvj!!

• 15 December 2005 - 09:24

Yatinah:

LoveJOee xx.. owh shit volgns mij gaan je papa en mama vandaag weg of niet?! shit ik heb dat petje nog hm spreek je wel op msn love joe xx

• 15 December 2005 - 09:28

Yatinah:

kan het petje niet meer vinden Lau :S.. sollie! kus Laris

• 16 December 2005 - 09:05

Mady:

Heee wijffie van me!!

Nou.. zijn eindelijk je paps en mams bij je hé..!! Vind je wel fijn denk ik :) Hihi.. We hebben van de week je kaartje gehad.. zo lief haha.. spaar je met ons mee ;) T duurt nu wel erg lang voordat er een nieuw berichtje komt hoor :P En natuurlijk nieuwe foto's..

Ik bedenk me net ineens.. als straks één van mijn lieve hondjes weer een nestje krijgt.. dan ben je er niet eens om ze te zien :(.. Dus dan moet ik maar veel foto's maken.. ze is nog niet zwanger hoor.. maar zodra ze loops is word ze gedekt, leuk he?! Hoe is het met jou hondebeest?? Nog steeds zo lief?? Die eet nu vast de lekkere snoepjes die je ouders mee hadden genomen!! :P Nou wijffie.. ik ga stoppen anders kom k te laat op school!!!

Heeeeele dikke kus en ik hou van je wijffie!! ( oh en geef me nou eens je nummer waarop ik je kan smsen!!! )

Ben trots op je.. nog steeds!!

Je schoonzusje

• 17 December 2005 - 23:27

Ria Broeders:

Hey Laura, een tijd niet gesproken. Tuurlijk weet ik dat je ook een site hebt en ik zie hem ook, maar weet niet zoveel te schrijven als jullie. Je kan zo een boek uitgeven met je schrijfkunsten. Vind het fijn dat je het naar je zin hebt daar en natuurlijk heel gezellig dat je ouders er nu zijn. Laura, ik wens je heel fijne feestdagen daar en doe de groetjes aan Nico en Marleen. Kus Ria.

• 20 December 2005 - 17:18

Doooooohohohooo:

Haaaaaaaaay pannekoek!

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen ja!
    Mijn internet lag eruit maarja dat wist je wel aangezien dat laatste gesprek met jou was (waarbij ik mn computer weg ging gooien).
    Nouuu hij doet het weer hoor!
    Dat verhaal is al heel oud, kan niet he doe maar gauw een nieuwe erop.
    Ik hoop dat verder wel alles goed met je is?!
    Met mij wel in ieder geval.. Is ff kijken wat heb je gemist.
    Laat ik beginnen bij het grootste nieuws aller tijden!

IK HEB EEN VRIEND hahaha.. goed en de positieve kant aan dit verhaal..

HIJ IS BARMAN!

heheheh gratisjjj drank ja jaaaa..

Goed ff denken verder, over 2 daagjes vlieg ik naar Spanje!
    Zie ik mn papa en me broertje ook weer eens.

Hmm met school gaat het wel denk ik, ik zie het niet zo vaak.. :S
    Ja lau ik zie je al voor dat scherm zitten van Do Do Do tochhh..!!

Maar hallo je moet je prioriteiten in het leven stellen en die van mij zijn eerst uitgaan dan eten dan school..
    Aangezien het uitgaan al vermoeiend is en dan nog moet eten kan ik school echt niet meer redden!

Maar ik ga soms wel eens hoor!

Oke verhaal nummer 2:

Ik was op de fiets naar huis (had afgesproken met mn barmannetje, maar ik ging weer naar huis (ik was mn schoolspullen voor de volgende dag vergeten dus kon niet blijven slapen heel gedoe)in ieder geval,
    stopt er zo een auto hup raam open: zegt zo een man ja meisje wil je ff stoppen. Ik zo denk het ff niet he..
    Zegt ie van ja we zijn van de politie hahaha ik zo kut!
    Nou ik stoppen (had geen licht op me fiets) Dus die agenten wouden legitimatie hebben, had ik niet! Waren ze mee gegaan naar mn huis zodat ik legitimatie kon laten zien! Vroegen ze wat te drinken en gingen ze hele verhalen vertellen (1 agent woonde in Danswijk en die was helemaal blij dat ik ook uit Almere kwam)
    Nah alles kort samengevat.. ik heb geen legitimatie laten zien, geen bekeuring gehad (behalve een neppe om aan mn docenten te laten zien, een reden waarom ik echt niet mijn presentatie kon houden) en tja dat was het wel!

Ooooh ik hoor net dat ik heel snel moet opschieten want we moeten naar stad (huisgenoten en ik) uit eten en aaaaah tuurlijk deze aap vergeet der afspraken altijd!

Doeeeeeeiii kusjeee hou van jou mis jouuu en alles wat er nog bij hoort :D ;)

• 25 December 2005 - 12:13

Jordy:

Prettige kerstdagen!!

XxxX

• 25 December 2005 - 15:30

Ismonda ( Blanes....):

heey meissie

wat een verhalen zeg!!!
    Ik lees ze elke keer aandachtig door heel veel plezier daar.
    Een trouwe lezer ismonda