19 Mei Weer In Nederland!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu 19 Mei Weer In Nederland!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Laura Wognum - WaarBenJij.nu

19 Mei Weer In Nederland!!!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Dag Lieve Vriendjes en Vriendinnetjes 

Daar ben ik dan eindelijk weer! Ik woon nog steeds op mezelf, ik leef nog steeds en werk nog steeds in de bar. Het leukste nieuws voor mij, en ik hoop ook voor jullie is dat ik alweer bijna naar Nederland kom. Mijn ticket is geboekt, dus 19 mei rond 11-12u sta ik weer op Nederlandse bodem. Ik verwacht natuurlijk een heel welkomscomitee incl bloemen, ballonnen en spandoeken. Het gebeurt natuurlijk niet iedere dag dat ik na zolang weggeweest te zijn weer terug kom. Alle gekheid op een stokje, ik ben erg blij dat ik eindelijk weer naar Nederland kom!

Dat ik blij ben om terug te komen, houdt natuurlijk niet in dat ik het hier niet meer naar mijn zin heb. Soms twijfel ik even of ik echt wel terug wil, maar nu mijn ticket geboekt is en het zo dichtbij komt kan ik niet wachten tot het zover is. Mijn laatste periode op het eiland wil ik het echt zo leuk mogelijk maken en dat lukt allemaal wel aardig. Het meest verwonderlijke vind ik nog steeds dat je hier zo gemakkelijk goede vriendschappen sluit met mensen die van de hele wereld komen. Het is voor mij geen enkel probleem meer om een verblijfplaats in Zuid- Afrika, Amerika, Canada, Nieuw Zeeland of Australie te vinden, alles wat ik nodig heb is een vliegticket. Een ander voordeel is dat ze zo vertrouwd zijn met hun ‘favorite bartender’ dat ik ieder moment van de dag welkom ben op de mooiste mega yachts. Altijd leuk, maar het allerleukste zijn natuurlijk de vriendschappen.

Vorige week ben ik samen met Jennie van Mirabella III (Een zeil yacht dat al vanaf het begin van het seizoen in de Marina ligt) naar St Barths geweest. We hebben ’s morgens vroeg de ferry genomen en hebben in St Barths niets anders gedaan dan shoppen, shoppen, shoppen, rosetjes drinken en nog meer shoppen. Natuurlijk veels te veel geld uitgegeven maar het was een super dag! Terug op St Maarten was het tijd om Nathalie te verassen, want die was jarig en dacht dat iedereen het vergeten was! Inclusief taart, kaarsjes en kadootjes kwamen we met z'n allen bar binnen gestormd. Dat vond ze natuurlijk super! Ook ben ik veel uitgeweest met vrienden die voor de laatste keer in St Maarten waren omdat ze aan de crossing gaan beginnen. Het seizoen hier is bijna afgelopen en het seizoen in Europa gaat beginnen. Langzamerhand vertrekken steeds meer boten naar de Med. Er zijn veel email adressen uitgewisseld, en van de meeste weet ik dat ik ze snel weer ga zien. Is het niet in Europa, dan is het wel in St Maarten volgend jaar.

Op school is het super druk, maar ook heel erg leuk. Het gaat veel beter dan vorig semester en mijn lerares zegt me zelfs dat ik goed ben. Best grappig, aangezien ik behoorlijk wat moeite had vorig semester. Waar ik vorig semester vaak 17 van de 25 punten haalde, is het nu steeds 23, 24 van de 25. Klein verschilletje dus. Nog steeds is het zo dat er heel hard gewerkt moet worden, deze week moet ik mijn eerste versie van een 1500 words research paper inleveren. Is leuk en interesant om te doen, maar er gaat ongelofelijk veel tijd in zitten.

Als ik daarmee klaar ben heb ik eindelijk weer tijd om naar het strand te gaan, zoals jullie op de foto’s wel kunnen zien heb ik al weken geen strand geweest en ben ik zo wit als een .... Nederlander. Hihihi... Afgelopen zaterdag hebben een Luao Party gehad op het werk wat echt een Mega succes was & aankomende zaterdag hebben we een 70’s party. Ik kijk er nu al naar uit, en ik zal natuurlijk de foto’s op mijn site zetten!!

Dan wil ik als laatste nog iets zeggen voor Ria. Ik hoorde gister van mijn moeder dat u in het ziekenhuis heeft gelegen en ik schrok me natuurlijk een ongeluk. Ik hoop dat het nu beter met u gaat en ik vind het heel erg dat ik niet in Nederland ben op dit moment. Zoiets laat weer zien hoe belangrijk het is om dicht bij de mensen om wie je geeft in de buurt te zijn. Als ik weer in Nederland ben kom ik meteen bij u langs! Heel veel beterschap!

Liefs en een dikke kus Laura

  • 11 April 2006 - 20:15

    Papa:

    het ziet er nog steeds leuk uit en nog steeds plezier in wat je doet probeerde je via msn te pakken te krijgen maar dat lukte niet.Geeft niet zo gaat het ook wel volgende keer beter.

  • 11 April 2006 - 20:57

    Erwin:

    Met al die levenservaring ben je niet meer het meisje dat vorig jaar naar Sint Maarten ging.
    Nee, je bent nu een stuk wijzer en slimmer enz.

    Tot binnenkort.

  • 11 April 2006 - 21:35

    Mams:

    Hey meisz, leuk verhaal heb je weer geschreven en hele leuke foto's erbij gezet. Je dacht zeker, mijn moeder blijft zeuren om foto's, ik zet maar weer een berichtje met foto's, twee vliegen in 1 klap. Groot gelijk. En toch nog een keer naar St. Barths geweest, je wilde zeker al die sjieke winkeltjes nog een keer zien. Ik kom net van de Metropole vandaan. Ik ben met Marja naar Joop ter Heul geweest. Heel erg leuk. Aankomend weekend gaan we naar de Amstel Gold Race. Oscar en de jongens doen mee en Jacomina ook. Ben benieuwd of er nog meer bekenden mee doen. Veel plezier nog de laatste weken en er wordt aan het welkomscomite gewerkt hoor.
    Dikke kus
    Mams

  • 11 April 2006 - 21:54

    Ingrid:

    Hoi Laura, wat heb je weer leuke foto's en een leuk verhaal. Wat gaat de tijd toch snel, zo vertel je bij de Triathlon dat je weggaat en zo ben je weer bijna terug. Geniet er nog maar lekker van.
    Voor dat je weggaat krijgen we nog wel wat te lezen hé. Tot binnenkort.

  • 11 April 2006 - 22:16

    S:

    leuk dat je weer naar nederland komt!

    goede reis en maak er wat van die laatste paar weekjes voor je het weet zit je weer in het koude nederland;),

    misschien zie ik je als ik terug kom,

    veel succes met alles

  • 12 April 2006 - 07:54

    Tam:

    Dag lievie!

    Tuurlijk krijg je een welkoms comitee:P Met alles der op en der aan! ik heb net weer een kaartje op de bus gedaan dus die zal je volgende week wel weer binnen krijgen:) ik ben echt blij dat je weer bijna terug komt naar nederland, want t was een lange tijd zonder bosjes en strondtvlekken(A)!

    Die foto's zien er trouwens weer super leuk uit!
    xxx

  • 12 April 2006 - 09:28

    Aïsha:

    Heey lau!! Hahaha wat een leuk berichtje!! Nou het is dan geen verassing meer he...hoe we je komen ophalen.....!!! Aangezien jij al helemaal hebt verzonnen hoe je ontvangen wilt worden ;) hahaah Maja...nog heeeeeel veel plezier!!

    Kusjes
    Ais

  • 12 April 2006 - 14:42

    Laura:

    Heey lautje, wat is dat eigelijk snel gegaan he zo'n jaar! Natuurlijk vind ik het ook weer gezellie dat je naar Nederland kom.. Kunnen we weer uitgaan enzo :) En natuurlijk veel bijkletsen enzo ;) Maak er maar leuke laatste weken van op Sint Maarten (maar dat moet denk ik geen probleem zijn) :p
    Doeii & Kus!

    Laura

  • 12 April 2006 - 22:59

    Mady:

    Heee Tsjikkiee..

    Ben blij te horen dat het nog steeds goed met je gaat!! Maar dat hebben we ook wel gezien toen we bij je waren!! Ik heb je sindsdien eigenlijk niet meer gesproken!! Beetje jammer!! Hier gaat ook alles zn gangetje.. Snoop was alleen helaas niet zwanger.. beetje jammer weer!! Tsjongejonge ;) Met Biebje gaat het ook goed hoor.. je kon helemaal nie merken dat ze t koud had ofzo.. dus dat zal wel meevallen denk ik.. tis wel een poepie hoor.. ik denk dat ze wel blij is als je straks weer thuis bent!! ;) Nou meis.. geniet er nog van daar!! en heeeeel veel plezier!! Ik kan me voorstellen dat je t gaat missen daar.. dat doe ik zelfs wel een beetje na 2 weekies!! Ik ga nu slapen.. tis alweer 1 'o clock hier!

    Zie je snel wijffie!! Hele dikke knuf en zoen van mij!

    (ohjaaa! wat je denk ik ook nog niet weet.. mn vader heeft weer een baan! dus kan ie je misschien binnenkort toch nog wel naar Z-Afrika brengen;) )

    Love you.. Xx..

  • 13 April 2006 - 07:33

    Nico Wognum:

    Dag Laura,
    Wat een belevenissen allemaal. En wat gaat de tijd toch snel. Nog een maand en je bent weer terug. Dat zal wel wennen worden, want je bent een vrouw van de wereld geworden. Al die contacten het is toch heerlijk om daar een keer langs te gaan. Maar voorlopig kom je terug met een schat aan ervaringen en dat nemen ze je niet af. Heel goed zo'n wereldnicht te hebben. Nou leuke opdonder we gaan je weer snel zien met de rest van de familie. Veel plezier nog de laatste weken en niet te veel geld uitgeven.
    Veel kussen Ria en Nico

  • 14 April 2006 - 15:21

    Hennie:

    Hallo Laura, we genieten nog steeds van je verhalen, we gaan het missen als je weer thuis bent. Wij gaan ook van de zon genieten (hoop ik), a.s. zondag (heel vroeg in de ochtend) gaan we naar Griekenland, je begrijpt toch wel dat we niet te veel bij je willen afsteken wat kleur betreft.
    Nou geniet nog maar van het laatste stukje van je verblijf op St. Maarten.
    Groetjes en een dikke kus, ook van Ben

  • 15 April 2006 - 17:19

    Ria:

    Hoi Laura,
    Nog een paar weekjes en dan ben je weer in het nog steeds kouwe kikkerlandje.Als je weer thuis bent gaat de zon weer schijnen.
    Het gaat weer redelijk goed met me.De ledematen krijgen langzaam hun oude functie weer terug. Nog wel ff een paar x naar de fysio.Je zal het zien dan kan ik weer over de horden springen.Geniet nog maar lekker het is zo 19 mei.Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Laura

Ik ben Lauratje die al 9 Maanden op St Maarten zit!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 114985

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: